Klachtenregeling

Klachtenregeling Mentorschap Kampzorgt

Wanneer kan een klacht worden ingediend.

Ik werk hard om u het beste mentorschap aan te bieden, toch kan er iets misgaan of anders verlopen dan u gedacht had. Het is belangrijk om tijdig met ons in gesprek te gaan om samen tot een oplossing te komen als u een klacht heeft over onze dienstverlening. Ik sta altijd open over de dienstverlening van mentorschap Kampzorgt. Samen kunnen wij de dienstverlening van Mentorschap Kampzorgt met u hulp verbeteren.

U heeft het recht een klacht in te dienen als u onvrede niet is weggenomen. Dit reglement is bedoeld voor klachten over mentorschap Kampzorgt. Hieronder kunt u lezen welke regels hiervoor gelden.

Klachtenreglement.

Artikel 1 Algemeen.

Het kan gebeuren dat u ontevreden bent over het functioneren van mentorschap Kampzorgt, U heeft dan het recht om hierover een klacht in te dienen.

Het is fijn als we samen tot een oplossing kunnen komen als u onvrede niet is weggenomen. Als u contact met mij opneemt, maken wij een afspraak voor een gesprek waarin u kunt uitleggen waar u ontevreden over bent. Mentorschap Kampzorgt zoekt dan samen met u naar een oplossing.  U kunt iemand meenemen om u te ondersteunen tijdens het gesprek.

Artikel 2 Wie kan een klacht indienen.

Een klacht kan worden ingediend door de betrokkene, familielid of een vertegenwoordiger van een instelling waar de betrokkene verblijft of begeleiding krijgt.

Artikel 3   Hoe dient u een klacht in.

Klachten kunnen uitsluiten schriftelijk per e-mail worden ingediend. De klacht moet voorzien zijn van een handtekening en de volgende onderdelen bevatten.

  • Uw naam, adres en woonplaats of dat van degene die namens u een klacht indient;
  • de datum;
  • een omschrijving van datgene waarover uw klacht gaat.

Uw klacht dient u zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 12 maanden na de gebeurtenis(sen) waarover u klaagt, aan ons te zijn verzonden.

Artikel 4   Klacht ingediend, wat nu.

Binnen 1 week krijgt u een ontvangstbevestiging en nodig ik u uit voor een gesprek. In dit gesprek kunt u uitleggen waarom u de klacht heeft ingediend. U kunt ook uitleggen waarom tijdens ons eventuele eerdere gesprek uw ontevredenheid niet is weggenomen. Daarnaast kunt u tijdens het gesprek nog bewijsstukken indienen om uw klacht te ondersteunen. Ook kunt u iemand meenemen om u te ondersteunen tijdens het gesprek.

Bij het ontbreken van bewijsstukken vraag ik u deze alsnog naar mij op te sturen of mee te nemen naar het gesprek.

Ik streef ernaar om samen met u tot een oplossing te komen over uw ingediende klacht. Samen kunnen we eventueel nieuwe afspraken aken. Uw klacht wordt dan buiten behandeling gesteld.

Na zorgvuldig onderzoek van de klacht neem ik binnen zes weken contact met u op over de beslissing die ik heb genomen. Binnen 6 weken na het indienen van uw klacht krijgt u een brief toegestuurd waarin staat wat ik met uw klacht hebben gedaan en welke beslissing ik heb genomen. Hoe ik tot de beslissing ben gekomen wordt in deze brief uitgelegd.

In deze brief staan ook de gevolgen beschreven voor de uitvoering van het mentorschap. Ook wordt uitgelegd welke stappen u kunt ondernemen als ik uw klacht niet terecht vind en u het daar niet mee eens bent.

Artikel 5.

U kunt als u het niet eens bent met dit besluit heeft u de mogelijkheid om een schriftelijke klacht in te dienen bij het NBPM, dit is een onafhankelijke klachtencommissie van de Nederlandse beroepsvereniging voor professionele mentoren.

Ook kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de kantonrechter.

U stuurt een brief naar de rechtbank die het mentorschap onder toezicht heeft. U stuurt dan een brief naar de rechtbank die het mentorschap onder toezicht heeft.

 Artikel 6.

Alle klachten worden onder strikte geheimhouding afgewikkeld. Als het noodzakelijk is bij derden informatie op te vragen wordt er vooraf toestemming aan u gevraagd.

Artikel 7

De klacht wordt geregistreerd in een centraal registratiesysteem. In het registratiesysteem wordt een aantekening van de klacht gemaakt en mijn besluit daarover.

Deze regeling treedt in werking op 1 September 2022 en geldt voor onbepaalde tijd.